نمایش اسناد محرمانه رژیم طاغوت از قیام ۱۵ خرداد در ورامین 

اسناد تاریخی قیام خونین ۱۵ خرداد مردم ورامین شامل مکاتبات ساواک، اسناد محرمانه رژیم طاغوتی پهلوی، اسناد باقیمانده از حاضران و شاهدان عینی، تصاویر قدیمی و بریده جراید آن دوران در معرض دید عموم مردم قرار گرفت.
کد خبر: ۶۷۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱ - 02June 2024

نمایش اسناد محرمانه رژیم طاغوت از قیام ۱۵ خرداد در ورامین به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در آستانه شصت و یکمین سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، نمایشگاه اسناد تاریخی این قیام خونین که در آن هفت نفر از جوانان ورامین به دست عوامل رژیم منحوس پهلوی به شهادت رسیدند، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محسن محمودی» امام جمعه ورامین و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، در حسینیه بنی فاطمه (س) این شهر گشایش یافت.

در این نمایشگاه اسناد تاریخی مربوط به قیام خونین ۱۵ خرداد مردم ورامین شامل مکاتبات ساواک، اسناد محرمانه رژیم طاغوتی پهلوی، اسناد باقیمانده از حاضران و شاهدان عینی، تصاویر قدیمی و بریده جراید آن دوران در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است.

در بخشی از این اسناد، اسامی افرادی که در حادثه قیام خونین ۱۵ خرداد از جمله کارگران فعال در مناطق مختلف شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا مجروح شده بودند و نیز محل بستری‌شدن آنها در بیمارستان‌های مختلف برای زیر نظر بودن توسط عوامل ساواک آورده شده است.

همچنین بخشی از این اسناد نشان می‌دهد که با گذشت شش ماه از وقوع قیام ۱۵ خرداد، گروهی از ماموران ساواک در منطقه ورامین حضور پیدا کرده و جوانب مختلف این قیام خونین را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها